Ξαναλειτουργεί η σιδηροδρομική γραμμή Τιθορέα-Μπράλος-Λειανοκλάδι από 1η Ιουλίου

Σε σύσκεψη που έγινε σήμερα 22/6 στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπό τον Γενικό Γραμματέα, κ. Θάνο Βούρδα στην οποία συμμετείχε ο Βουλευτής Φωκίδας Ηλ.Κωστοπαναγιώτου, οι Βουλευτές Φθιώτιδας, φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και υπηρεσιακοί παράγοντες ανακοινώθηκαν τα εξής:

  1.  Με πρωτοβουλία Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σπίρτζη και σε συνεννόηση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποφασίστηκε η διέλευση 2 δρομολογίων Αθήνα – Θεσσαλονίκη την ημέρα (Δρομολόγια 1510 και 1511) μέσω της παλαιάς Γραμμής και ενός επιπλέον κάθε Κυριακή (Δρομολόγια 3520/3521).
  2. Ο ΟΣΕ έχει ήδη προχωρήσει στη συντήρηση και τον καθαρισμό της Γραμμής το μήνα Μάιο.
  3.  Η ΓΑΙΑΟΣΕ ολοκληρώνει εντός του Ιουλίου τη μελέτη σκοπιμότητας που έχει ζητήσει το Υπουργείο για τη συγκεκριμένη Γραμμή με στόχο να ενισχυθεί ως άγονη γραμμή από το 2019. Στόχος η εκτέλεση τακτικών δρομολογίων στη διαδρομή Τιθορέα – Μπράλος – Λειανοκλάδι -Στυλίδα.

Ο Βουλευτής Φωκίδας ΣΥΡΙΖΑ Ηλ. Κωστοπαναγιώτου εκφράζει την ικανοποίησή του για την άμεση ανταπόκριση της πολιτικής ηγεσίας ενόψει και της θερινής περιόδου, ένα μόλις μήνα μετά τη συνάντηση του Βουλευτή με τους Δ/Σ του ΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ όπου είχε προτείνει την λύση που επιλέχθηκε, ως την πιο άμεσα υλοποιήσιμη.

Αυτός ο σχεδιασμός θα αποκαταστήσει την επικοινωνία των κατοίκων και των επισκεπτών των χωριών, ενώ παράλληλα θα συντελέσει στην προσέλκυση φίλων του σιδηροδρόμου, που θα ήθελαν να απολαύσουν την μοναδική διαδρομή στον ορεινό όγκο. Μετά από τις πρωτοβουλίες αυτές της Κυβέρνησης, αποδεικνύεται έμπρακτα η τήρηση των δεσμεύσεων που έχουν αναληφθεί.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ: ΕΠΑΝΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ ΤΙΘΟΡΕΑ – ΜΠΡΑΛΟΣ-ΛΕΙΑΝΟΚΛΑΔΙ.

Με πρωτοβουλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών , κ. Χρήστου Σπίρτζη, πραγματοποιήθηκε σήμερα σύσκεψη στο Υπουργείο υπό το Γενικό Γραμματέα, κ. Θάνο Βούρδα , στην οποία συμμετείχαν οι Βουλευτές των Νομών Φθιώτιδας και Φωκίδας και οι φορείς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Αυτοδιοίκησης που σχετίζονται με την παλαιά Γραμμή του Σιδηροδρομικού Δικτύου Τιθορέα – Μπράλος – Λειανοκλάδι και η οποία έμεινε προσωρινά ανενεργή μετά την ενεργοποίηση της Νέας Σύγχρονης Ηλεκτροκινούμενης και Τηλεδιοικούμενης Γραμμής από την Τιθορέα έως το Λειανοκλάδι.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης οι Διοικήσεις του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΓΑΙΑΟΣΕ.
Η σύσκεψη ήταν η τέταρτη σε σειρά συσκέψεων το τελευταίο δίμηνο όπου συζητείτε ο τρόπος της αξιοποίησης της παλαιάς Γραμμής, πάντοτε σύμφωνα με τη δέσμευση του Πρωθυπουργού και της Κυβέρνησης για μη εγκατάλειψη της Γραμμής και της τουριστικής της αξιοποίησης.

Όπως είναι γνωστό το μεσοδιάστημα της προσωρινής απενεργοποίησης της Γραμμής, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ για 4 μήνες κάλυψε οικονομικά τη λεωφορειακή σύνδεση Τιθορέας-Αμφίκλειας-Μπράλου και τον μήνα Ιούνιο η σύνδεση αυτή καλύφθηκε από το Υπουργείο σε συνεργασία με τον ΟΣΕ.

Στη σύσκεψη ανακοινώθηκαν τα εξής:
• Η ΓΑΙΑΟΣΕ ολοκληρώνει εντός του Ιουλίου τη μελέτη σκοπιμότητας που έχει ζητήσει του Υπουργείο για τη συγκεκριμένη Γραμμή και τα αποτελέσματά της θα χρησιμοποιηθούν στα πλαίσια του επανακαθορισμού των ενισχύσεων των άγονων γραμμών για το 2019 αλλά και για αξιοποίηση από πλευράς της Αυτοδιοίκησης σε θέματα Τουριστικών και περιηγητικών δρομολογίων σε συνεργασία με τους φορείς εκτέλεσης δρομολογίων. Στόχος η εκτέλεση τακτικών δρομολογίων στη διαδρομή Τιθορέα – Μπράλος – Λειανοκλάδι -Στυλίδα.
• Σε συνεννόηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σπίρτζη , με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποφασίστηκε η διέλευση 2 δρομολογίων Αθήνα – Θεσσαλονίκη την ημέρα (Δρομολόγια 1510 και 1511) μέσω της παλαιάς Γραμμής και ενός επιπλέον κάθε Κυριακή (Δρομολόγια 3520/3521). Η ενεργοποίηση των δρομολογίων θα γίνει, σύμφωνα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από την 1η Ιουλίου.
• Ο ΟΣΕ έχει ήδη προχωρήσει στη συντήρηση και τον καθαρισμό της Γραμμής το μήνα Μάιο.
• Η ΓΑΙΑΟΣΕ έχει από εξάμηνου στείλει στους Δήμους της περιοχής προγραμματική σύμβαση για την αξιοποίηση των κτιρίων στην παλαιά Γραμμή και αναμένει τις παρατηρήσεις τους προκειμένου να προχωρήσει η αξιοποίησή τους από τους ΟΤΑ.

Όπως τονίστηκε από τον Γ.Γ. του Υπουργείου, όλες αυτές οι ενέργειες και οι πράξεις υπερβαίνουν ακόμη και τις δεσμεύσεις που είχαν αναληφθεί για τουριστική αξιοποίηση της Γραμμής και την καθιστούν βασικό δίκτυο του Ελληνικού Σιδηροδρόμου.

Μετά από τις πρωτοβουλίες αυτές της Κυβέρνησης, αποδεικνύεται έμπρακτα η τήρηση των δεσμεύσεων που έχουν αναληφθεί και είναι πια στο πεδίο δράσης της Αυτοδιοίκησης και των φορέων της περιοχής η περεταίρω αξιοποίηση προκειμένου να δημιουργηθούν συνθήκες εμπιστοσύνης και ενίσχυσης σε δρομολόγια προαστιακού τύπου σε βάθος χρόνου.